Direktlänk till inlägg 10 augusti 2009

Nu börjar det hända saker!

Av Christensson - 10 augusti 2009 20:46

Hade en lång och varm dag framför mig i bilen men samtidigt förväntansfull och spännande. En 67 mil roadtrip upp till Dalarna och Dala-Floda där jag äntligen skulle få se och hämta hem kajaken och all annan utrustning. Väl i Dalarna blev det  tydligt vilken dragningskraft floderna och forsarna har på såna som jag själv, var och varannan bil var det kanske inte men jag mötte fler och fler bilar med kajaker uppflugna på taket.


Kom upp rätt sent och skulle inte träffa James på Kajaktiv förrän morgonen efter så jag övernattade i bilen på en madrass med karlavagnen som sällskap på radion. Svårt att somna, trött efter alla mil på vägen men samtidigt mycket funderingar på resan som nu börjar lämna skisserna på kollegieblocket och bli mer och mer verkligt.


Framåt 11 på torsdag förmiddag lämnade jag Kajaktiv med kajaken röd och fin fastsurrad med en pedants noggrannhet på taket. I samma stund jag svängde ut på stora vägen igen släppte spänningarna och jag grinade som en varg... nu är jag på väg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christensson - 7 oktober 2009 21:03

Har varit här i tre dagar nu och trivs väldigt bra. Som vanligt är det i den gamla delen jag håller till och trivs bäst i. I vissa städer är de äldre delarna små isolerade öar men inte här, mer som en egen stadsdel. Är inte kunnig i arkitektur men ve...

Av Christensson - 4 oktober 2009 21:33

Det är den sista dagen på floden, vilken märklig känsla. Att det efter alla dessa dagar nu bara återstår en känns på samma gång underbart och overkligt. Jag tänkte " nu är det två mil kvar" skakade på huvudet och fortsatte, " nu är det en mil kvar" o...

Av Christensson - 2 oktober 2009 09:44

De här tre dagarna sen jag lämnade Torun har frestat på, vädret är en sak men det är Wisla som krånglat och bråkat mest hela tiden. Mycket beror säkert på de relativt låga vattennivåerna som får vattnet att pressas ihop i de djupare delarna. Strömmen...

Av Christensson - 1 oktober 2009 20:11

Lämnade Torun i ett ruggigt höstväder, vinden var frisk och grå regnmoln drev fram på himlen. Det regnade fram till sen eftermiddagen och det enda man kunde göra var att kika ut genom gluggen på regnjackan och gneta på. När det är sånt här riktigt sk...

Av Christensson - 28 september 2009 20:25

Vaknade tidigt och det var underbart att kliva ur tältet och se flodens alldeles spegelblanka vatten. Redan en mild värme trots den rätt kalla natten. Efter fem dagar med vind och vågor var det nu så tyst att det blev en ren njutning att ta sig fram....

Ovido - Quiz & Flashcards