Direktlänk till inlägg 19 september 2009

Dagar som flöt på

Av Christensson - 19 september 2009 10:30

Tack alla ni som följer med mig längs floden, ni som skickar hälsningar och kommenterar resan. Tyvärr har jag ingen möjlighet att svara eller kommentera tillbaka men ifall det är någon som skulle vilja komma i kontakt med mig, undra något eller bara vill skriva mer så har jag en mejladress som hör till hemsidan. flodenwisla@live.se

 

Dagarna mellan Kazimierz och den dag jag tog mig in till Warszawa bara flöt på om uttrycket ursäktas. Solen som jag numera närmast räknar med ska börja värma upp tältet runt 8 gjorde så, strömmen var jämn och stark och sandbankarna färre och ja, det var dagar där allting kändes lätt och enkelt. Har fått in en rutin de senaste 4-5 dagarna att jag paddlar på tills kroppen säger till och då glider jag upp jämnsides med en sandö och strandar. Thermos med the, kika lite på kartan och så sola/vila med flytvästen som kudde. Många gånger har jag tänkt " det kunde varit värre!" och tagit fem minuter till.


Nu ska jag ut och äta en sen frukost här i Warszawa, det kunde definitivt varit värre!


              

 

 

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christensson - 7 oktober 2009 21:03

Har varit här i tre dagar nu och trivs väldigt bra. Som vanligt är det i den gamla delen jag håller till och trivs bäst i. I vissa städer är de äldre delarna små isolerade öar men inte här, mer som en egen stadsdel. Är inte kunnig i arkitektur men ve...

Av Christensson - 4 oktober 2009 21:33

Det är den sista dagen på floden, vilken märklig känsla. Att det efter alla dessa dagar nu bara återstår en känns på samma gång underbart och overkligt. Jag tänkte " nu är det två mil kvar" skakade på huvudet och fortsatte, " nu är det en mil kvar" o...

Av Christensson - 2 oktober 2009 09:44

De här tre dagarna sen jag lämnade Torun har frestat på, vädret är en sak men det är Wisla som krånglat och bråkat mest hela tiden. Mycket beror säkert på de relativt låga vattennivåerna som får vattnet att pressas ihop i de djupare delarna. Strömmen...

Av Christensson - 1 oktober 2009 20:11

Lämnade Torun i ett ruggigt höstväder, vinden var frisk och grå regnmoln drev fram på himlen. Det regnade fram till sen eftermiddagen och det enda man kunde göra var att kika ut genom gluggen på regnjackan och gneta på. När det är sånt här riktigt sk...

Av Christensson - 28 september 2009 20:25

Vaknade tidigt och det var underbart att kliva ur tältet och se flodens alldeles spegelblanka vatten. Redan en mild värme trots den rätt kalla natten. Efter fem dagar med vind och vågor var det nu så tyst att det blev en ren njutning att ta sig fram....

Ovido - Quiz & Flashcards