Alla inlägg den 6 september 2009

Av Christensson - 6 september 2009 10:33

Vaknade runt 7 i morse och efter att som vanligt tittat med en hopplös blick på alla saker som "någon" spritt ut överallt i tältet under natten var det dags för morgonens tristaste göromål, att ta på sig de kalla o halvblöta paddelskorna, blä! 


Känner att jag vill lägga några mil bakom mig idag och när vädret är grått och svalt som idag passar det ju bra.  Den bredd och ström som Wisla fått efter Krakow tycker jag om, sidorna på floden  hänger inte längre över en på samma sätt som tidigare utan man ser mer vad som finns runtom. Men det är en flod man måste vara vaksam på, man måste ständigt scanna av och läsa virvlar och förändringar i strömmen. Det är gott om sjunkna träd och grenar som håller sina fingrar strax under ytan.


Ligger nu i mitt tält efter 7 timmars paddling och en sträcka av 5 mil. Tältet har jag slagit upp väl dolt bakom ett träd och skickar det här inlägget via sms till min bror Thomas som är snäll nog att lägga in det!


/ Johan 

Ovido - Quiz & Flashcards