Direktlänk till inlägg 27 augusti 2009

det enda som nu saknas är en nagelsax...

Av Christensson - 27 augusti 2009 21:36

Torsdag kväll och med bara en futtig nagelsax på fixarlistan tillåter jag mig själv att bara vara och se Aliens verses Predator på tv och vara fullkomligt nöjd med det. Nu är det en lätt otålighet och förväntan som tagit över vilket är en skönare känsla att ha, stora trådar som campingkök och inköp av kamera är avklarade och de tunna nagelsaxtrådarna är lättare att hantera.


Har taget lite paddlingsbilder för några dagar sen som jag ska lägga ut i morgon, kommer att bli fler bilder framöver det kan jag lova.


j

 
 
Ingen bild

Sven-Erik Bengtsson

28 augusti 2009 07:11

Jag har precis pratat med min kollega som är polack. Vilda djur tror han att det är ont om. Chansen att få se betande kossor är dock stor. Fram till Warszawa är Wisla fortfarande relativt orörd. Därefter blir det rena motorvägen, ut i Östersjön. Tydligen går det inte så mycket trafik på floden så du riskerar inte att bli överkörd av någon pråm.

 
Ingen bild

Nabo

29 augusti 2009 17:56

Orörd? Efter att kollat Google maps satelit bilder på Wisla ser man ju en och annan fors som man grävt kanaler förbi och därmed oxå anlagt slussar. Det blir till att försöka undvika dessa hinder på bästa sätt!

 
Ingen bild

Ami Ribban Malmö

29 augusti 2009 21:30

Hej! Det är väl skönt att äntligen vara på väg,jag måste ju säga vad duktig du är på att trolla bort alla grejer du ska ha med dig,eller har du kastat dem i floden???Ta det nu lungt&njut av omgivningen.Kram Ami,Kenneth&barnen hälsar.

 
Ingen bild

Johan W

31 augusti 2009 14:34

Jag kan sponsra med nagelfil!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christensson - 7 oktober 2009 21:03

Har varit här i tre dagar nu och trivs väldigt bra. Som vanligt är det i den gamla delen jag håller till och trivs bäst i. I vissa städer är de äldre delarna små isolerade öar men inte här, mer som en egen stadsdel. Är inte kunnig i arkitektur men ve...

Av Christensson - 4 oktober 2009 21:33

Det är den sista dagen på floden, vilken märklig känsla. Att det efter alla dessa dagar nu bara återstår en känns på samma gång underbart och overkligt. Jag tänkte " nu är det två mil kvar" skakade på huvudet och fortsatte, " nu är det en mil kvar" o...

Av Christensson - 2 oktober 2009 09:44

De här tre dagarna sen jag lämnade Torun har frestat på, vädret är en sak men det är Wisla som krånglat och bråkat mest hela tiden. Mycket beror säkert på de relativt låga vattennivåerna som får vattnet att pressas ihop i de djupare delarna. Strömmen...

Av Christensson - 1 oktober 2009 20:11

Lämnade Torun i ett ruggigt höstväder, vinden var frisk och grå regnmoln drev fram på himlen. Det regnade fram till sen eftermiddagen och det enda man kunde göra var att kika ut genom gluggen på regnjackan och gneta på. När det är sånt här riktigt sk...

Av Christensson - 28 september 2009 20:25

Vaknade tidigt och det var underbart att kliva ur tältet och se flodens alldeles spegelblanka vatten. Redan en mild värme trots den rätt kalla natten. Efter fem dagar med vind och vågor var det nu så tyst att det blev en ren njutning att ta sig fram....

Ovido - Quiz & Flashcards